Menu

streda 16. júla 2014

Dermacol One Coat lak na nechty

V tomto príspevku sa budeme venovať laku na nechty. Lak na nechty bol vymyslený za účelom skrášlenia rúk a takisto, ako väčšina ozdôb, bol znakom delenia spoločnosti. Dlhé, upravené a ozdobené nechty svedčili o osobe, ktorá nerobila manuálnu prácu a tak bola považovaná za vyššiu vrstvu. Zlatom zdobené nechty sa našli už v hrobkách babylonských kráľov. V stredoveku sa od zdobenia nechtov vo vyšších vrstvách upustilo a stalo sa to doménou žien ľahších mravov. Prvý lak, ako ho poznáme dnes, bol vyrobený v roku 1920. Dnes už existuje toľko druhov lakov na nechty, že slúžia ako zábavný a módny doplnok, než prostriedok kastovania spoločnosti. 

Z lakovania nechtov iným ľudom sa stal celkom dobrý biznis a plocha nechta neraz slúži ako malé umelecké plátno, ktoré reprezentuje svoju nositeľku. Stav laku dokáže tiež veľa prezradiť a skúsenejší pozorovateľ z neho dokáže všeličo vyčítať. Napriek tomu, že v minulosti mali zdobené nechty aj muži, dnes je to skôr záležitosťou žien. A z môjho súkromného prieskumu vyplynulo, že muži preferujú buď červenú alebo nič :)

Napriek tomu (alebo práve preto?) existuje nekonečne veľa odtieňov lakov na nechty a vybrať si jeden občas spôsobuje bolenie hlavy. Či sa vám oplatí vybrať si nejaký odtieň od značky Dermacol z línie One Coat sa dozviete v tomto príspevku. 


Dermacol tento One Coat lak na nechty predstavuje ako extrémne krycí. Jeho inovatívne zloženie a jedinečný plochý štetec majú zaručiť jednoduchú a rovnomernú aplikáciu. Lak má mať vysokú pigmentáciu, vďaka ktorej stačí jedna vrstva. Lak k nechtom dobre priľne a zaschne počas 120 sekúnd. Vytvorí sa veľmi lesklý a hladký povrch. Nájsť ho môžete v 31 starších a 15 nových odtieňoch. 

Prvá myšlienka, ktorá ma napadla po prečítaní tohto popisu bola, že si čítam o inom laku. Môj celkový dojem z One Coat je celkom fajn a lak často používam, aj keď je pravda, že najmä kvôli odtieňu, ktorý je ako stvorený pre opálenú pokožku. Ale bola som zaskočená pri takmer celom opise a aj názve laku, pretože skoro nič z toho neplatí (minimálne pre odtieň, ktorý mám ja). A napriek tomu, že informácie sú mierne mimo, je to dobrý lak. Tak poďme po poriadku.

1, Názov: One Coat - extrémne krycí lak. Naschvál som si vybrala jeden z najsvetlejších odtieňov, lebo tie sú zvyčajne menej pigmentované. A odtieň 137 nie je výnimka. Jedna vrstva síce nie je zlá, ale extrémne pigmentovaný lak vyzerá inak. Ja si vždy aplikujem dve vrstvy a až vtedy vidím farbu ako vo fľaštičke. Nemôžem posúdiť, ako sú na tom ostatné odtiene, ale dúfam, že nie rovnako. Potom naozaj neviem, ako mohli dať tomuto laku také meno, aké má. 

2, Inovatívne zloženie a jedinečný štetec. Písmenká vzadu na fľaštičke mi veľa nehovoria, ale pri nanášaní ani vôni sa lak nijak nelíši od ostatných, ktoré mám. V čom spočíva inovatívne zloženie nám už Dermacol nepovedal. Čo sa týka jedinečného štetca, tiež neviem, ako to bolo myslené. Štetec je dlhý, plochý a mierne oválne zastrihnutý. Ako minimálne polovica lakov, ktoré vlastním. Ale treba uznať, že tento typ štetca je podľa mňa najjednoduchší a najlepší na aplikáciu lakov.


3, Zaschne počas 120 sekúnd. Dve vrstvy, ktoré sú podľa mňa potrebné na úplné zakrytie nechtu, bohužiaľ, schnú dlhšie. 2 minúty je už aj tak celkom pozadu oproti iným (aj lacnejším) lakom. Tento lak je úplne suchý až za takých 5-7 minút.

4, Veľmi lesklý povrch. Opäť nie. Lak je lesklý, ale určite nie veľmi. Lesk, ktorý dodajú špeciálne vrchné laky v žiadnom prípade nedosiahnete. 

Odtieň, ktorý mám je č.137. Je to svetlo ružovo-béžová farba a mne sa veľmi páči. Nie je krikľavá ako biela, mdlá ako béžová, ani detská akou môže byť ružová. Toto je dobrý mix, ktorý poteší oko a dodá nechtom šmrnc s moderným nádychom. 

Popis ani názov tohto laku naozaj nechápem. Ak by som ho mala charakterizovať ja, povedala by som, že je dlhotrvajúci (mne vydrží aj 4 dni bez jediného porušenia) s dobrým štetcom a ľahkou aplikáciou. Takže popis je síce taký všelijaký, ale celkovo je tento lak v pohode a určite mi dáte za pravdu, že ak nájdete odtieň, ktorý sa vám zapáči, strpíte aj dve vrstvy a tých 5 minút.

Kozmetiku značky Dermacol si môžete kúpiť v drogérii alebo online. Cena One Coat laku sa pohybuje od 2 do 3 € (kúpiť tu). 

Celkové hodnotenie: 3 z 5.

Ak chcete byť informované o nových hodnoteniach, lajknite si hodnotenia-kozmetiky na FB 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára