Menu

piatok 7. augusta 2015

Joanna *trvalá ondulácia* Loki Naturia

Moje vlasy sú prirodzene úplne rovné, jemné a bez objemu. Preto si ich takmer každý deň nejako natočím, aby vyzerali lepšie a objemnejšie. Dlhšie som premýšľala nad trvalou onduláciou. V podstate je to zmes chemikálii, ktoré natrvalo zmenia tvar vlasu. Vyrastať vám budú pôvodné vlasy, ale po dĺžke ostanú také, ako ich naondulujete. Respektíve - tak by to malo byť. 
Nedávno som sa rozhodla, že takúto onduláciu vyskúšam. V DM-ke som našla tri variácie trvalej ondulácie od značky Joanna s názvom Loki Naturia - jemná, stredná a silná. Keďže som bola začiatočníčka, vybrala som si radšej jemnú verziu. A hneď vám musím povedať - NEFUNGUJE. Moje vlasy boli po zdĺhavej procedúre úplne rovnaké ako pred ňou - rovné ako pravítko. Preto som to skúsila ešte raz, a tentokrát som si kúpila silnú verziu. 

Samotná ondulácia pozostáva z dvoch fľaštičiek - voda na onduláciu a ustáľovač. Jedno balenie stojí okolo 3-4 €, plus na onduláciu budete potrebovať ešte gumené rukavice a kúpaciu čiapku. Oboje som kúpila v DM-ke - veľké balenie jednorázových gumených rukavíc a tri jednorázové kúpacie čiapky. Ja som ešte navyše použila malé plastové fľaštičky s dávkovateľným uzáverom (ako šampónová fľaša), pretože fľaše v balení ondulácie nemajú dávkovač, a bolo problematické aplikovať roztoky priamo z týchto fliaš. Preto som si onduláciu radšej preliala do fliaš s dávkovačom, a tie som tiež kúpila v DM-ke.

Proces domácej ondulácie je dosť zdĺhavý. Podrobný postup je napísaný na krabičke, ale v skratke vám ho popíšem. Vlasy si umyjete a natočíte na natáčky. Potom si nasadíte rukavice, vlasy poriadne namočíte v prvom roztoku, prikryjete kúpacou čiapkou a uterákom. Necháte pôsobiť a potom hlavu aj s natáčkami umyjete vodou. Prvý roztok sa tak vymyje a vy si po ňom aplikujete ustáľovač. Ten opäť necháte pôsobiť a potom vlasy umyjete čistou vodou a môžete stajlovať (aka už by mali byť natočené natrvalo). Celý tento proces mi trval približne dve hodiny, a to som ho opakovala dva krát, pretože jemná ondulácia vôbec nefungovala. 
No a výsledok silnej ondulácie? Tu je:

Ako môžete vidieť, výsledok nič moc. Všetky vlasy som mala natočené a vidíte, že len niektoré pramene sa natočili. Navyše moje vlasy sú natočené len pokiaľ ich po umytí nerozčešem. Vtedy si zachovajú akú-takú vlnku. Ale akonáhle k nim príde hrebeň, vlasy sú opäť rovné a navyše mierne našuchorené. Takže vôbec nie želaný výsledok :(
Ja vám teda túto trvalú onduláciu nemôžem odporúčať, radšej sa jej vyhýbajte. Pýtate sa - vyskúšam ešte nejakú onduláciu? Možno. Aj keď táto dopadla zle, stále túžim po vlnitých vlasoch :)
A ešte nakoniec - chemická ondulácia je pre vlasy náročná, takže majte po ruke veľmi dobrú regeneračnú masku na vlasy.
Celkové hodnotenie: 1 z 5.

1 komentár:

  1. tiež som ju použila už viac krát. Výsledok bol najprv super, ďalší krát už menej super, a naposledy mi nechytila vôbec...neviem čím to je, ale tiež si nesmiem vlasy rozčesávať inak to padne, takže ja odporúčam vlasy učesať pred alebo počas umývania a potom už len namačkať v rukách....ale vlasy sú suché a zničené.

    OdpovedaťOdstrániť